Facken nobbar sverigedemokrater
Aktiva sverigedemokrater får inte vara medlemmar i Vårdförbundet. Det säger fackordföranden Anna-Karin Eklund.
Relaterat
Flera fackförbund vill på olika sätt hålla SD-kandidater utanför verksamheten, skriver Dagens Nyheter.
Anna-Karin Eklund säger till TT att sverigedemokrater inte kan dela förbundets värdegrund.
- Att vara sjuksköterska eller barnmorska bygger på att värna om människors rättigheter och lika värde. Man får fundera på att alla kanske inte uppfyller de riktlinjerna, säger hon.
Eklund understryker att det handlar om aktiva sverigedemokrater som representerar partiet i valet.
- De får vara med i fackförbund, men inte i Vårdförbundet. Alla kan inte vara med hos oss, säger Eklund.
En förtroendevald medlem i IF Metall har blivit invald i kommunfullmäktige för SD och nu ska hans medlemskap i förbundet prövas.
- Sverigedemokraternas idéer strider mot allt vi står för, men det går inte att kasta ut dem per automatik, säger IF Metalls vice ordförande Anders Ferbe till DN.
SKTF har tidigare gjort klart att en aktiv sverigedemokrat inte kan få förtroendeuppdrag i förbundet.
Akademikerförbundet SSR uteslöt en aktiv SD-medlem vid valet 2006. Medlemmar i SD utreds om en annan fackmedlem begär det och medlemskapet bedöms då från fall till fall.
(TT)


3 m/s

























Senaste kommentarerna:
Skrivet 29 sep 2010 07:58 Pelikanen
Tänk om en människa fick bli dömd enbart utifrån sina handlingar, inte utifrån hudfärg, musiksmak eller politisk tillhörighet.
Skrivet 29 sep 2010 08:18 farbror grön
konstigt att inte facket GILLAR OLIKA
Skrivet 29 sep 2010 08:25 lauri
DISKRIMINERING.som vissa håller på så kommer ni att ordna en riktig uppgång för sd 2014. vad säger vårdförbundet om problemet med somaliska kvinnor och omskärelse som svensk sjukvård får ta problemet med?
Skrivet 29 sep 2010 08:37 Fiction
Lysande... Fortsätter det såhär kommer SD att ha ännu fler röster i nästa val.
Skrivet 29 sep 2010 08:39 Snygg-Krylle
Tja, den politiska tillhörigheten får väl ses en av de yppersta viljeyttringarna för ens tilltänkta eller önskade handlande?
Skrivet 29 sep 2010 08:40 Dasse
och Sverige ska kallas ett demokratiskt land? jo hej du..
Skrivet 29 sep 2010 09:33 Fd medlem
Är det något som INTE gillar olika är det vårdförbundet, där om någonstans ska man som medlem betala, vara tyst och bara efterhärma de ledandes åsikter för kommer du in med en avvikande åsikt och står för den så skall du mobbas ut i kylan, så detta är ju ingen chock direkt! Å andra sidan får du troligtvis ut mer konkret av ett medlemskap i SD än i VF för till VF snor bara av din lön utan att ge någonting tillbaka någonsin!
Och som det tidigare sagts, VF hjälper SD framåt med denna öppna utmobbning vilket inte är bra alls för oss som inte gillar SD, men innan tanterna på VF inser detta i sin pretantiösa moralpanik så är det försent! Men å andra sidan så ska man inte ta VF på allvar då ingen annan gör det, så detta kommer nog bara dö ut! Det är ju värre när de riktigt fackförbunden gör sak av detta!
Skrivet 29 sep 2010 09:46 Chili
Det är märkligt att de som kommentarerna ovanför pratar om värderingar och moral, samt diskriminering när det handlar om att fackförbunden tar avstånd från de som är emot människors rättigheter och lika värde.
Det innebär att de som kommenterar ovanför och pratar om diskriminering, odemokrati, felaktigt dömda med mera då också är människor som anser att människors rättigheter och lika värde inte är viktigt och respekterar sådant. Så anser de när det kommer till ett litet antal Sverigedemokrater, men när det kommer till andra och speciellt de muslimer som SD menar är ett hot mot demokratin och odefinierad variant av Svensk kultur (utan provocerande kultur enligt SD) då vill man inte prata om människors rättigheter och lika värde.
Vad som gör människor så dåliga på att tänka efter är något som borde vara prioriterat att fastställa orsaken till, innan mängden ökar och förvandlar Sveriges demokrati till en fascistisk diktatur. På allvar.
Skrivet 29 sep 2010 09:48 svenne
Finns ingen Demokrati i detta land, Politiker beter sig som barn, Och ingen tycker invadringen bör ses över, För då är man rasist eller nazist..
Men lungt kan bidra till social bidrag till alla 4år till, Vet allafall vad jag lägger min röst nästa val..
Skrivet 29 sep 2010 09:52 Snyggve.
Hyckleri. Nu är det facken som förlorar på det och inte SD kandidaterna. Om det är delad värdegrund som är kraven torde väl flertalet med snevriden kvinnosyn uteslutas då de av kulturella skäl tvinga kvinnor beslöja sig med hänvisning till relgion utan grund till det. Att inte ta kvinnor i hand. Kriminella med våldstendenser, Moderater då dessa inte delar solidaritetstänket osv. Bara att skratta och gå vidare. Facket har spelat ut sin roll ändå.
Skrivet 29 sep 2010 09:54 Chili
Fiction skrev: Lysande... Fortsätter det såhär kommer SD att ha ännu fler röster i nästa val.
För att de är emot människors rättigheter och lika värde? Därför det är det som är SD:s grundläggande politik. Det är själva kärnan och anledningen till varför SD existerar.
Flera avhopp med anledning till just Sverigedemokraternas uttalanden nu i dagarna också där människor upptäcker själva att de blivit lurade eller inte vara vaksam och tagit reda på vad de anslutit sig till.
Skrivet 29 sep 2010 10:22 tigge_bus
Det var bland det dummaste jag har hört. Vad är demokrati? Inte nått som utövas bland dessa förbund iallafall...
Skrivet 29 sep 2010 10:28 MJT
Har facket en dold agenda där en av punkterna är att avskaffa sig självt?
SD är ett parti som kommit in i riksdagen genom ett demokratiskt val. Därför förtjänar de ett seriöst bemötande. Fortsätter nuvarande sandlådepolitik som går upp på att frysa ut SD med alla medel så kommer de att framstå som martyrer.
Och få dubbelt så många röster i nästa fall.
Skrivet 29 sep 2010 11:30 Fiction
Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Skrivet 29 sep 2010 12:12 KaSv
Så länge etablisemang och media inte kan diskutera och verkligen ta ner SD:s politik på ett inteligent sätt kommer de att finnas kvar och bli större. Om de verkligen har så totalt tokiga ideer borde det vara en smal sak att argumentera och ta ner förtroendet för SD hos de som röstar.
Vad i deras politik är rasistisk?
Vad i deras politik är fascistik?
Vad i deras politik är emot människors rättigheter och lika värde?
Att som Chili vifta med fascistflaggan är bara galet fel och alienerar de som röstade och sympatierar med SD. (Jag må vara mindre begåvad, men någon får gärna berätta i klarspråk vad som VERKLIGEN är fascistiskt och rasistiskt med SD?)
Skrivet 29 sep 2010 12:56 Per
Chili: Du lever verkligen i en bubbla och har ingen verklighetsuppfattning. Tro inte på allt media matar dig med.
"They say jump, you say how high"
Skrivet 29 sep 2010 13:09 Obstinat
Dags att gå ur facken!!
Facket har noll med att göra vilket parti människor röstar på eller är medlem i så länge det inte är en kriminell organisation om ens då! Det är Polisens sak att ta tag i kriminella.
Detta är inte DEMOKRATI !
Fackpamparna visar sina ansikten nu. De verkar samtliga vara makfullkomliga och bör syssla med annat!
Påminner om förr då jag var Metallare och Fackrepresentanterna tittade snett på de som ej var uttalade Sossar eller mera vänstervridna.
Europadomstolen nästa? eller vart skall man vända sig?
Jag personligen har inte problem med folks politiska åsikter, att de röstar på partier möjliga att rösta på.
Skrivet 29 sep 2010 13:24 kallebakom
Lite märkligt hur man värderar ordet demokrati.....det ska bara gälla demokrati så länge man väljer in partier som passar de regerande? Vad är det för demokrati?
Och hur går det då med snacket att *alla ska ha samma rättigheter* och *all aska ha samma värde* m m .....???
En hyfsad del av sveriges befolkning har valt in SD, enligt gällande demokratiska regler då ska de också respekteras. Som vårdförbundet, S, och andra parter beter så gör de ju precis samma sak mot SD nu som de anklagar SD för att göra mot andra.
Kanske man istället för att larva sej med *vi tänker inte samarbeta* och liknande, skulle fundera en stund över vad folk vill ha sagt med valet av SD? Att man röstat på dom beror ju på något, funderar inte andra partier över det? Det borde dom nog göra.....
och är inte åsiktsregistrering olagligt i Sverige? Har man verkligen rätt att utesluta någon ur ett fackförbund p g a dennes politiska åsikt?
Skrivet 29 sep 2010 13:31 DS
SD anser att Sverige ska ha "en hög grad av etnisk och kulturell likhet" (från deras principprogram) och att den normativa familjen är mamma, pappa, barn ("Förhållandet mellan man och kvinna, och deras barn, är den nödvändiga förutsättningen för harmoniska samhällsförhållanden. Familjen är samhällets innersta kärna och själva förutsättningen för den mänskliga fortplantningen, vilken överallt utgör grunden för respektive nations fortlevnad." Återigen ett citat från deras PP).
Är detta en sund inställning? Nje...de säger ju själva att enklaver i städer förstör städerna...så lite motsägelsefullt blir det. Kulturell likhet men bara för svenskar. Sedan kan man fundera över hur det gick förra gången ett samhälle i Europa ville hålla på den kulturella likheten? Hm...vad hände med den historiska insikten att samhällen gått framåt då kultur, teknik, kunskaper och människor mötte varandra?
Sedan verkar homosexuella förstöra det "harmoniska samhällsförhållandet" om man läser om familjen...
Skrivet 29 sep 2010 13:33 DS
(forts)
Tänk om folk kunde läsa vad SD föreslår och skriver i deras samhällsvison i deras officiella dokument.
det är lätt att hålla sig för skratt som historielärare...
Skrivet 29 sep 2010 13:37 Dennis63
Om någon nu kan visa var i SD´s parti program det finns rasism och farsism så skulle jag bli glad ..Jag är inte en av dem som röstat på SD. Men jag är en av dem som är rädd om demokratin. Vi har åsiktsfrihet i det här landet så vad facket håller på med är olagligt. Men vill ni ha det som i DDR och Kina så fortsätt för all del att undergräva demokratin så andra kan tänka åt er..
Skrivet 29 sep 2010 13:45 Per
Chili: Du lever verkligen i en bubbla och har ingen verklighetsuppfattning. Tro inte på allt media matar dig med.
"They say jump, you say how high"
Skrivet 29 sep 2010 18:22 DS
@Dennis63: Hoppas du läste mina utdrag. Bara de utdragen säger en hel del om deras människosyn. Synd bara att media totalt har glömt bort hur man läser svart på vitt (vilket även gäller deras poilitiska motståndare). SD kan tacka och ta emot att de fått rapa sin rapakalja och bygga myten om sig själva helt oemotsagt.
Sedan vill Ekeroth (ledande SD) förändra presstödet, forskningsanslag (eftersom de menar viss forskning inte är relevant - de vill alltså vara normgivande i detta fall), rejält se över straffskalan i vissa fall. Det finns SD:are som vill utvisa familjer om någon i familjen begår brott. Du får kolla hans blogg själv. Att sedan konsprationsteorierna om "Eurabia" och "Lilla Saltsjöbadsavtalet" nu finns representerade i Riksdagen är enligt mig rätt oroande...Dessa människor vill alltså ha inflytande över min vardag? Huva!
För mig blir parallellerna tydliga till fascism. Någon som "vet bättre" än massan ska styra.
Skrivet 29 sep 2010 18:37 DS
Jo....jag skulle kanske inte kalla SD för rasistiska (även om det ligger nära till hands efter reklamfilmen). Om man ska diskutera på ett vettigt sätt ska man kalla saker vi dess rätta namn. Annars blir det bara semantik och missriktade diskussion. Det här är mina två cent:
Ne.se:
Ett främlingsfientligt synsätt är ofta grundat på föreställningar om att olika kulturer bör leva åtskilda, eller att en kultur är mer högtstående än en annan. Här är avståndstagandet till andra grupper grundat på kulturella skäl, inte fysiska. En främlingsfientlig uppfattning innebär dock ytterst sällan ett avståndstagande till alla enskilda "främlingar", utan avståndstagandet är som regel riktat mot vissa specifika grupper i samhället. En generell främlingsfientlighet riktad mot t.ex. alla icke-svenska grupper är ytterst ovanlig.
Skrivet 29 sep 2010 19:26 Lampa
På detta sätt kommer garanterat siffrorna för SD att stiga. Om man skall sålla ut dessa finns det väl många fler man kan/skall sålla ut av andra orsaker. Kvinnosyn etc.
Skrivet 29 sep 2010 19:34 robbe
Vem bryr sig om facken? Det är ju sossarnas propagandamaskin
Skrivet 29 sep 2010 21:48 Erro
Fiction skrev: Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Klockren kommentar!
Antar att @Chili skulle vara knäpptyst....
Skrivet 29 sep 2010 23:42 DS
Fast att påstå att alla muslimer har en typ av kvinnosyn är lika dumt som att påstå att alla judar vill lura dig på pengar. Var gärna kritisk mot individer, men generalisera inte egenskapen till alla.
Att däremot vara kritisk mot ett politiskt parti för deras officiella åsikter eller värdegrund som står att läsa i deras gemensamma förslag eller i deras officiella skrifter är lite annorlunda. Står de för olika människovärden får de också vara beredda att ta den kritiken.
Skrivet 30 sep 2010 08:36 Filifjonkan
Sedan SD kom in i riksdagen så verkar det som att man EJ har rätt att rösta som man vill i Sverige....Konstigt trodde Sverige var ett fritt land??? Då får väl våra politiker och andra förbund och organisationer "bita i det sura äpplet" och lyssna på folkets röster!!! Det får vi göra som bor i detta land....
Skrivet 30 sep 2010 11:27 Krille
"Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor"
RIP
Åsiktsfrihet
Yttrandefrihet
Skrivet 30 sep 2010 13:58 M F
Frågan om vad för typ av parti SD är är irrelevant. Jag trodde att vi hade friheten att välja parti utan att diskrimineras för det. Är inte fackens agerande emot grundlagen så vet jag inte vad som är det?
Men det är väl så här det går varje gång jobb och välfärdsfrågor går före frågor om demokrati, integritet och kunskap. Det är ju inte osökt man drar paralleller till valet i Tyskland 1930.
Skrivet 30 sep 2010 18:09 DS
M F:
Skola och jobb stod ju högst upp på svenska folkets viktigaste frågor när man röstade så där har du fel. Integration kom på 13-14 plats någonting om jag inte minns fel.
Vad SD är för typ av parti är högst relevant om de ska få vara med förbund/föreningar. Om förbundet/föreningen står för andra värderingar än aktiva medlemmars ställningstagande är det ju lite märkligt att man vill vara med.
Sedan ska inte SD-anhängare snacka om att demokratin satts ur spel. Har de redan glömt hur de försökte taktikrösta sig in i olika kyrkofullmäktige för endast ett år sedan? Är inte det att utnyttja demokratins svaga sidor så vet inte jag.
SD:s åsikter får synas och höras men motreaktionerna får också synas, men det är kanske jobbigt att behöva försvara tokiga åsikter och konstig människosyn. Lättare är kanske att fortsätta sprida myten om sitt eget utanförskap....
Jag tänker inte gå med på det längre.
Skrivet 1 okt 2010 00:18 Chili
Per skrev: Chili: Du lever verkligen i en bubbla och har ingen verklighetsuppfattning. Tro inte på allt media matar dig med.
"They say jump, you say how high"
Det är bra att du kommer med förklaring att backa upp dina påståenden... Exakt vad är det du menar på skulle vara det media matar mig med och inte ska tro på? Allt som är emot dina åsikter?
Du snackar mycket skit. Hur vore det om du använde hjärnan och kom med något konkret om det jag säger istället? Klarar du av det?
Skrivet 1 okt 2010 00:34 Chili
Fiction skrev: Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Exakt vad är det du syftar på är muslimers kvinnosyn? Varför inte ta upp kristnas kvinnosyn? Eller Judars kvinnosyn?
Det är lätt att sitta och peka på "muslimer" och kasta skit på dem generellt.
Syftade du på kvinnliga muslimers kvinnosyn också i ditt resonemang? Eller muslimer som är barn?
Såklart syftar du på alla manliga muslimer som att de skulle ha en speciell kvinnosyn eftersom du tror att det du fått förklarat för dig som står i Koranen är något alla muslimer lever efter till punkt och pricka. För så gör ju alla som lever efter Bibeln också, tror du?
Eller är det allt du hört om hur diktaturer och uppenbarligen individer som är sjuka i huvudet behandlar kvinnor som skapar din "bild" av hur alla muslimers "kvinnosyn" är?
Har muslimer gått och startat sig ett parti med ett manifest med den grund av "kvinnorsyn" du syftar på? Nej. Går de ut och försöker aktivt värva medlemmar på nätet och torg som sådant parti? Nej.
Knackar de dörr som Jehovas? Nej.
Undra på du.
Skrivet 1 okt 2010 00:43 Chili
Filifjonkan skrev: Sedan SD kom in i riksdagen så verkar det som att man EJ har rätt att rösta som man vill i Sverige....Konstigt trodde Sverige var ett fritt land??? Då får väl våra politiker och andra förbund och organisationer "bita i det sura äpplet" och lyssna på folkets röster!!! Det får vi göra som bor i detta land....
Det verkar mer som att det finns personer som tror det verkar vara så. Det är ingen som säger att du "ej" har rätt att rösta som du vill. Du får rösta hur du vill. Det jag och flera säger är att röstade man på SD, är man för fascism och diktatur och har gett ett parti grundat av nazister, med kandidater med nazist och vit makt sympatisörer, då stödjer man också en människosyn som inte respekterar mänskliga värdet och frihet.
Det är något helt annat. Det är andra människor än dig, vilka uttrycker en annan åsikt och avståndstagande. Det som definierar vart gränsen går mellan den goda och onda sidan.
Det säger fackförbund också, på sitt vis. De har stort antal medlemmar vilket instämmer helt i de reglerna och även förbundens handlande i detta fall.
Bara för att man tillhör 6% av ett partis väljare, ska man inte komma och tro att 94% av övriga ska gå ner på knä efter tvålen framför en. Då är man bra naiv. Och sedan komma och gnälla om att det inte är demokati? Väx upp!
Skrivet 1 okt 2010 00:59 Chili
Fiction skrev: Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Erro skrev: Klockren kommentar!
Antar att @Chili skulle vara knäpptyst....
Tråkigt att göra dig besviken (om nu VLT tog in min kommentar till Fiction).
Det som slår mig är hur viktigt det var för dig kommentera att det skulle gjort mig knäpptyst. Istället för att ryggdunka, kan du väl nästa gång komma med en anledning till varför jag skulle vara knäpptyst.
Kom inte och beskyll mig sedan för att jag inte försökt få er att debattera djupare och utnyttja er åsiksfrihet.
SD-anhängare mestadels uttrycker irritation att någon debatterar mot dem. De bemöter det med korta kommentarer utan förklaring som att det är lögner, smutskastning, att man är kommunist och AFA, röstmagnet och så vidare.
Det är sällan att någon påläst och förankrad SD-anhängare som uttrycker saklighet och mental närvaro tar till orda där de erkänner att det är såhär det är. Erkänner att visst är det främlingsfientligt, och mycket turer och står för det.
Nej, SD har tryckt ner ordentligt med kräm i pajen till pajkastning. Och det summerar deras politik rätt tydligt.
Skrivet 1 okt 2010 01:03 Chili
M F skrev: Frågan om vad för typ av parti SD är är irrelevant. Jag trodde att vi hade friheten att välja parti utan att diskrimineras för det. Är inte fackens agerande emot grundlagen så vet jag inte vad som är det?
Men det är väl så här det går varje gång jobb och välfärdsfrågor går före frågor om demokrati, integritet och kunskap. Det är ju inte osökt man drar paralleller till valet i Tyskland 1930.
Exakt vilka paralleller i Tyska valet 1930 är det du syftar på?
Frågan om vad för typ av parti är när det handlar om SD är i allra högsta grad relevant!
Skrivet 1 okt 2010 01:06 Chili
Krille skrev: "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor"
RIP
Åsiktsfrihet
Yttrandefrihet
Vad snackar du om? Du har åsiktsfrihet/Yttrandefrihet, det betyder inte att du kan komma undan med vilket fascistiskt skit som helst!
Skrivet 2 okt 2010 22:26 Erro
Fiction skrev: Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Erro skrev: Klockren kommentar!
Antar att @Chili skulle vara knäpptyst....
Chili skrev: Tråkigt att göra dig besviken (om nu VLT tog in min kommentar till Fiction).
Det som slår mig är hur viktigt det var för dig kommentera att det skulle gjort mig knäpptyst. Istället för att ryggdunka, kan du väl nästa gång komma med en anledning till varför jag skulle vara knäpptyst.
Kom inte och beskyll mig sedan för att jag inte försökt få er att debattera djupare och utnyttja er åsiksfrihet.
SD-anhängare mestadels uttrycker irritation att någon debatterar mot dem. De bemöter det med korta kommentarer utan förklaring som att det är lögner, smutskastning, att man är kommunist och AFA, röstmagnet och så vidare.
Det är sällan att någon påläst och förankrad SD-anhängare som uttrycker saklighet och mental närvaro tar till orda där de erkänner att det är såhär det är. Erkänner att visst är det främlingsfientligt, och mycket turer och står för det.
Nej, SD har tryckt ner ordentligt med kräm i pajen till pajkastning. Och det summerar deras politik rätt tydligt.
"Det som slår mig är hur viktigt det var för dig kommentera att det skulle gjort mig knäpptyst. Istället för att ryggdunka, kan du väl nästa gång komma med en anledning till varför jag skulle vara knäpptyst"
Det var ironi som var tanken, och ironin är att i ett sådant scenarie är inte SD inblandat och då skulle Chili inte ens reagera (svårt med ironi textform) och hur som helst varför skulle jag ryggdunka dig, det är ju tom mer långsökt än min ironi....
Skrivet 3 okt 2010 04:05 Chili
Fiction skrev: Undrar hur reaktionerna hade blivit om Vårdförbundet hade nekat muslimer medlemskap på grund av deras kvinnosyn.
Erro skrev: Klockren kommentar!
Antar att @Chili skulle vara knäpptyst....
Chili skrev: Tråkigt att göra dig besviken (om nu VLT tog in min kommentar till Fiction).
Det som slår mig är hur viktigt det var för dig kommentera att det skulle gjort mig knäpptyst. Istället för att ryggdunka, kan du väl nästa gång komma med en anledning till varför jag skulle vara knäpptyst.
Kom inte och beskyll mig sedan för att jag inte försökt få er att debattera djupare och utnyttja er åsiksfrihet.
SD-anhängare mestadels uttrycker irritation att någon debatterar mot dem. De bemöter det med korta kommentarer utan förklaring som att det är lögner, smutskastning, att man är kommunist och AFA, röstmagnet och så vidare.
Det är sällan att någon påläst och förankrad SD-anhängare som uttrycker saklighet och mental närvaro tar till orda där de erkänner att det är såhär det är. Erkänner att visst är det främlingsfientligt, och mycket turer och står för det.
Nej, SD har tryckt ner ordentligt med kräm i pajen till pajkastning. Och det summerar deras politik rätt tydligt.
Erro skrev: "Det som slår mig är hur viktigt det var för dig kommentera att det skulle gjort mig knäpptyst. Istället för att ryggdunka, kan du väl nästa gång komma med en anledning till varför jag skulle vara knäpptyst"
Det var ironi som var tanken, och ironin är att i ett sådant scenarie är inte SD inblandat och då skulle Chili inte ens reagera (svårt med ironi textform) och hur som helst varför skulle jag ryggdunka dig, det är ju tom mer långsökt än min ironi....
Ironin ligger snarare i att du inte verkar läsa andra artiklar andra än där SD är inblandade och därför upplever du på så vis.
Och "ryggdunkandet" jag syftade på var inte på mig, utan den du kommenterade till ovanför om min "tystnad". Och det var ett försök att ge sig på en som kommenterar istället för att prata intellektuellt om saker och ting i ämnet.
Skrivet 3 okt 2010 21:02 Erro
@Chili skrev: "Ironin ligger snarare i att du inte verkar läsa andra artiklar andra än där SD är inblandade och därför upplever du på så vis."
Eftersom du inte känner mig så har du inte en aning om mig som person och vad jag läser och inte läser. Du kommer bara med egna påhopp och slutsatser om hur folk är som svarar på dina inlägg. Mao du gör precis som du skyller andra för. Att du får svar på inlägg betyder inte att personen automatiskt är din fiende. Vidare vad jag ser som ironi har du inte heller något hum om, och även där vet du tydligen hur jag är. Allt detta vet du tydlige av en kommentar på ett av dina inlägg.
Dessutom visar du detta i många av dina inlägg. Du har en aggresiv besserwisserattityd som om du kunde tona ner på den så skulle du säkert kunna få det debattklimat du säger att du uppmanat till.